Skolefrokost – mer enn mat i magen

Deilig mat på morgenen!

På Etterstad vgs serveres det gratis skolefrokost hver morgen. Det kan være knekkebrød og frukt, havregrøt eller toast i tillegg til kaffe, te og isvann. Skolefrokosten er også et sosialt tiltak hvor elever bidrar frivillig og er med og lager god stemning rundt frokostbordet.

Både avdelingen på Ullevål og på Etterstad har tilbud om skolefrokost. Mange elever har lang reisevei og rekker ofte ikke å spise frokost før de drar hjemmefra. Et kjapt knekkebrød på vei til undervisningen kan gi energien de trenger for å gjøre en god innsats i timen. Å bli møtt med et smil og et god morgen er også en fin måte å vise omsorg på og ikke minst en fin måte å bli kjent med elever på. Frokosten er så mye mer enn mat i magen. "Ha en fin dag" roper miljøarbeideren til eleven som skynder seg til timen, eleven snur seg og svarer – "Tusen takk og ha en fin dag du også!"