Sommerskolen

Prøv deg på restaurant- og matfag!

Visste du at du kan velge mellom 11 ulike yrker innenfor restaurant- og matfag?

På kurset lærer du blant annet om mattradisjoner, matproduksjon og restaurantbransjen. På storkjøkkenet på Etterstad videregående skole lager vi spennende retter hver dag. Du får prøve deg på alt fra hjemmelaget pasta, til luftig gjærbakst og søte desserter.

Våre kurs gjennomføres i ukene 32 og 33. Kurssted er Etterstad videregående skole, Restaurant- og matfag, A-bygget.

Sommeruker med læring, opplevelser og nye vennskap

Sommerskolen Oslo er en læringsarena både for elever som ønsker faglige utfordringer og for elever som vil øve mer på grunnleggende ferdigheter.

Alle kursene er knyttet til ett av fagene norsk, matematikk, naturfag, engelsk, fremmedspråk, IKT eller yrkesfag.

Felles mål for alle kurs er at elevene lærer noe nytt, får faglige utfordringer og gode opplevelser i et trygt og sosialt læringsmiljø. Alle kurs har fysisk aktivitet hver dag og ukentlig kulturaktivitet eller utflukt.

Ansatte i Sommerskolen Oslo er lærere, studenter fra universiteter og høgskoler og elever i videregående skole. Det er mellom 25 og 30 elever og en lærer og en assistent i hver gruppe. Alle ansatte har førstehjelpskurs.