Skolehelsetjenesten

Elever videregående skole

Skolehelsetjenesten ved Etterstad videregående skole.

Skolehelsetjenesten består av helsesykepleier, fysioterapeut, psykiatrisk sykepleier og skolepsykolog. Hos helsesykepleier kan du få svar på alt fra sykdom og vaksiner til mobbing, sex/prevensjon og pubertet. Ved behov vurderer helsesykepleier videre kontakt med skolepsykolog. Det er ikke mulig å bestille time direkte hos skolepsykologen, ta først kontakt med helsesykepleier.

Eksempler på temaer du kan ta opp hos skolehelsetjenesten:
Spørsmål rundt egen fysiske og psykiske helse fysisk, bekymring for en venn, prestasjonsangst, kosthold, prevensjon, seksualitet, utfordringer i familien, overgrep, rusmidler, ensomhet, søvnproblemer, vennskap, kjærlighet, vanskelige følelser som tristhet og sinne, sorg m.m.

Vi har selvsagt taushetsplikt!

Avd Etterstad:

Helsesykepleier/Psykiatrisk sykepleier (SARA) til stede mandag til torsdag  kl 09:00-14:30

Fredag tilgjengelig på telefon og etter avtale på Etterstad vdg skole eller Familiehuset på Grønland.

Mail Sara:

Fysioterapeut (INGRID)

Elev og skolen kan ta direkte kontakt med skolefysioterapaut for avtale. Tilstede på skolen fredag i oddetallsuker.

Mail Ingrid:

Psykiatrisk sykepleier (LINE) til stede tirsdag kl 09:00-14:30

Mail Line:

Skolepsykolog (LENA) til stede torsdag.

Ta kontakt med helsesykepleier for en vurdering. Eleven vil uasett få et tilbud hos en av oss.

Mail Lena:

Helsetjenesten på avdeling Etterstad holder til i hovedbygningen i 5. etg.

Ved akutt fysisk/psykisk sykdom eller når alvorlig skade har inntruffet i skoletiden skal legevakten kontaktes: Tlfnr.: 116 117

Vi i skolehelsetjenesten er ingen akuttinstans og det er ikke alltid vi er tilstede pga undervisning, møter og kurs/seminarer.

Avd Ullevål:

Helsetjenesten på avd. Ullevål holder til i C- bygget, ved administrasjonen.

Det tilbys bl.a. undervisning, samtaler, seksuell helse m.m

Avtaler kan gjøres med rådgiver Nils Reiten eller miljøarbeider Øyvind Mostue.