Egen kaffebar på skolen

Kamlila og Mustafa samarbeider godt i kassa

Kaffebar'n, som den heter, har åpent flere dager i uken og betjenes av elevene selv. I baren jobber 5-6 elever sammen med lærer og alle har flotte uniformer med gule skjorter og sorte forklær. Når vi stikker innom er det toast, vaffel, smoothie og dagens omelett på menyen. Vi fikk smaksprøver på smoothien da vi var på besøk. Den smakte friskt og godt av bringebær og mango, med en topping av eplejuice.

Dagens meny

Lærer Sølvi Eikenes forteller at kaffebar'n er en god læringsarena hvor elevene får opplæring i salg og service samtidig som de må behandle ekte kunder i en praksisnær servicesituasjon.

God stemning i køen

Det har ikke vært så veldig lang kø i dag sier Kamila som står i kassen når vi er på besøk. Mustafa Hannan kan fortelle at det er toast som har vært det mest populære produktet i dag. Begge elevene trives godt med praktisk opplæring i Kaffebar'n!

Vi anbefaler alle elever og lærere til å benytte seg av dette flotte tilbudet. Kaffebar'n er åpen flere dager i uken fra første friminutt til over storefri.