Byens fineste elevlaboratorium?

Liv på labben

Det har skjedd store forandringer i den gamle ærverdige hovedblokka på Etterstad videregående skole. Rektor og resten av adminstrasjonen har flyttet fra store kontorer i 5. etasje, med utsikt over hele Oslo, til cellekontor i 1. etasje!

Utsikt

Flere rom i toppetasjen har blitt slått sammen, og det har blitt plass til et stort og lyst klasserom og et flott laberatorium til bruk i naturfagsundervisingen på alle trinn.

Nysgjerrige elever

Da vi stakk innom var det påbyggsklassen 3PBA som drev med forsøk. Tema var bioteknologi og øvelsen var isolering av DNA fra frukt og grønnskaper. Rommet er rikt utstyrt og har fått eget planleggingsrom for lærere ved siden av. Utsikten er fantastisk fra de nye romme og man kan skue ut over hele byen, fra Ekebergåsen på den ene og Grefsenkollen på den andre siden, og utover fjorden så langt øyet kan se. Dette må være et av byens fineste undervisingsrom!

DNA blir isolert